Διατροφή και μελάνωμα

Διατροφή και μελάνωμα

Δερματολόγος σε Θεσσαλονίκη, Νάουσα και Πολύγυρο Χαλκιδικής Myskin

Ο καρκίνος του δέρματος είναι η πιο κοινή μορφή καρκίνου

Το μελάνωμα είναι η πλέον θανατηφόρα μορφή καρκίνου του δέρματος προκαλώντας χιλιάδες θανάτους τον χρόνο λόγω του υψηλού μεταστατικού δυναμικού του. 

Το μελάνωμα εμφανίζεται σε όλες τις ηλικιακές ομάδες και η συχνότητα εμφάνισης έχει αρχίσει να αυξάνεται, παρά τις προσπάθειες για την βελτίωση προστασίας από τον ήλιο, τονίζοντας την ανάγκη για πρόσθετα προληπτικά μέτρα και θεραπεία.

Συνεπώς υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον σε προληπτικές μεθόδους όπως είναι οι διατροφικοί παράγοντες. 

Όπως αναφέρεται σε μελέτες των Payette et. al. στο Clinics in Dermatology και των Tong et. al.  στο Journal of the American Academy of Dermatology, η υιοθέτηση διατροφικών συνηθειών που ταιριάζουν στο πρότυπο της Μεσογειακής Διατροφής φαίνεται να παίζει προστατευτικό ρόλο και να μειώνει τον κίνδυνο για ανάπτυξη  καρκίνου του δέρματος αν εφαρμοστεί μαζί με μεθόδους προστασίας από τον ήλιο. 
Πιο συγκεκριμένα:

•Τα ω-3 λιπαρά οξέα αναστέλλουν την καρκινική πολλαπλότητα. 

•Οι προανθοκυανιδίνες από κουκούτσια σταφυλιών  μειώνουν τις βλάβες του δέρματος από την υπεριώδη ακτινοβολία και εμποδίζουν την εξάντληση των κυττάρων Langerhans μετά από ηλιακό έγκαυμα.

•Το λυκοπένιο μειώνει το οξειδωτικό stress, δρα προστατευτικά στα κύτταρα των ινοπλαστών που είναι εκτεθειμένα στην υπεριώδη ακτινοβολία και έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

•Η ρεσβερατρόλη μειώνει τον πολλαπλασιασμό των κυττάρων του μελανώματος.

•Φυτικά έλαια & ψάρια έχουν υψηλές συγκεντρώσεις ισοπρενοειδών το οποίο είναι γνωστό ότι αναστέλλει τον πολλαπλασιασμό του κυττάρου του μελανώματος.

•Η γαλλική επιγαλλοκατεχίνη (EGCG) εμποδίζει την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων.

 

Σε ποια τρόφιμα θα τα βρείτε;

Τα ω-3 λιπαρά οξέα θα τα βρείτε στους ξηρούς καρπούς (αμύγδαλα, καρύδια, φιστίκια)  στα λιπαρά ψάρια όπως σολομός, γαύρος, σαρδέλα, σκουμπρί όπως επίσης και στα θαλασσινά και τα άγρια χόρτα.

Προανθοκυανιδίνες στα σταφύλια και στο κόκκινο κρασί.

Λυκοπένιο στις ντομάτες, σε μικρές ποσότητες βρίσκεται και στο γκρέιπφρουτ και στο καρπούζι.

Ρεσβερατρόλη βρίσκεται σε μεγαλύτερες ποσότητες στην φλούδα των σταφυλιών, στα μούρα, στα φιστίκια, στον ευκάλυπτο και στα φασόλια.

Γαλλική επιγαλλοκατεχίνη στο πράσινο τσάι.

Επωφεληθείτε λοιπόν της Μεσογειακής Διατροφής, ενισχύστε την υγεία του δέρματος σας, προλάβετε τον καρκίνο.
Και μην ξεχνάτε: το δέρμα μας αποτελεί τον καθρέφτη της σωματικής και ψυχικής υγείας του κάθε ανθρώπου! Φροντίστε το.

Φωτεινή Σταματοπούλου
Διατροφολόγος-Διαιτολόγος

Μοιραστείτε το
Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

One Response to Διατροφή και μελάνωμα

  1. Pingback: Ελλάδα: η χώρα με τα λιγότερα μελανώματα στην Ευρώπη | Myskin Κέντρο Αισθητικής και Επεμβατικής Δερματολογίας

Leave a Comment

Name*

Email* (never published)

Website